Derfor er forretningsudvikling opreklameret!

Hvis du vil have succes med din forretning på en måde hvor du både har en succesfuld forretning OG et liv efter fyraften med personligt overskud – og dermed overskud i en cocktail – så sker det ikke ved, at fokusere ensidigt på forretningsudvikling, og hurtige quick fix tricks, der kan implementeres i en fart. Tænk selv på sidste gang du tissede i bukserne – hvordan var det ?

Succes med overskud på alle fronter får du ved at at fokusere på en helhjertet strategi med afsæt i DIG! Du ER din forretning og du ER dit liv.

Hvis du ikke gør det, så bliver det din forretning og dermed dit arbejdsliv, der styrer dig og ikke den anden vej rundt.

Du må starte med at finde ud af hvilket liv DU vil have, indstille dit mindset på succes, gøre op med dine bullshit undskyldninger (dårlige undskyldninger for hvorfor du ikke kan, tør eller at det er andres skyld).

Herefter må du finde ud af hvad din personlige  mission er – og din forretnings mission, den mission, der kan danne paraply for ALT hvad du foretager dig i din forretning fremover, så du ikke skal administrere 5 websites og 5 facebook sider (hvem f… har overskud til det), og samtidig undgår, at begrænse dig selv til kun, at kunne anvende EN metode i din forretning (fx coaching, healing, massage, maling, ”indsæt selv”).

Kunder køber LØSNINGER på et problem – eller opfyldelse af et behov (for at få det bedre, blive gladere osv.). De køber ikke coaching, maling, healing, kiropraktik, ”indsæt selv”.

Når du har klarhed på retning og mission, så skal du finde dine sweet spots og VÆLGE et som du sætter dit fokus 100% ind på (i første omgang – og bagefter bygge videre). Du kan ikke gøre alt på en gang. Succes kræver fokus! Du kan heller ikke putte 60 kg. i din kuffert når du skal på ferie, så kan kufferten ikke lukkes og den kommer heller  ikke med flyveren – du må nøjes med 20 kg.!

For at få mest muligt ud af din indsats så skal du ALTID vælge ud fra 80/20 princippet. Når jeg snakker om sweetspot så handler det om, at du skal finde ind (HELT IND) til der, hvor det du kan, er mega god til og ELSKER at lave, mødes med det markedet efterspørger, så det giver mening for dig og for kunderne.

På den måde sikrer du dig nemlig, at du er unik og undgår at falde i den opslidende ”coach, konsulent, webshop, murermesteren ud af mange fælden”.  Så bliver du nemlig i stand til at kommunikere hvad det er du kan løse af problemer fremfor hvilken metode du bruger og DET kan dem, der har behovet høre.

Eksempel – jeg har et problem – lad os lege, at jeg har rigtig mange udfordringer med, at sove om natten fordi mit barn skriger. Jeg er ved at blive vanvittig af manglende søvn.

Jeg kommer forbi en hylde med brochurer. På den hylde står en brochure fra en kiropraktor. Senere kommer jeg ingen forbi den samme hylde. Nu har kiropraktoren lavet sin brochure om og der står ” Kan du ikke sove for dit spædbarn om natten ?” Vil du have din nattesøvn tilbage ?” Kan du se forskellen ?

Alle disse ting handler om dig og ikke om din forretning. Når du ført har klarhed over det, så er det blot et spørgsmål om at vælge den rigtige forretningsmodel, lære de færdigheder der skal til og så JUST DO IT!. Det er praktik og noget alle kan lære.

Herfra skal du så bare finde ud af, at dele ud af dig selv og din personlighed på en måde, hvor du står ved dig selv og undgår, at falde i bullshit ludo fælden og dermed lyde som alle andre. Det kræver i sig selv en vis portion mod.

DERFOR skriver jeg sjældent om forretningsudvikling (selv om det er en stor del af mit arbejde og noget jeg er sk… go til at hjælpe andre med) – for det er så inderligt ligegyldigt, hvis ikke du har styr på det andet – ihvertfald hvis du vil have både og – i form af succes i arbejdslivet og et liv med mening og overskud på alle fronter!

Vil du inspireres fremover? Så tilmeld dig min nyhedsmail og få GRATIS inspiration direkte i din indbakke. Du kan tilmelde dig her

Hvis du kunne li’ det her indlæg eller kender nogen der kunne have glæde af det her indlæg så del det gerne på facebook eller Linked in !

Jeg starter løbende mentorforløb op og tilbyder VIP dage til dig, der er VIRKELIG seriøs omkring at tage din virksomhed til det næste niveau. Hvis du har lyst til at få en gratis uforpligtende snak omkring din situation og finde ud af om jeg er den rette til, at hjælpe dig så kan du ansøge om en gratis uforpligtende strategi samtale her.

 

De bedste ønsker for din vækst og succes – og tak fordi du tog dig tid til at læse med!

Maiken Christina Kühl

Efterlad en kommentar